Però què fas aquí? La pantalla se't beurà una orella, se t'encostiparà el colze amb el que escrius, se't faran crostes a les ungles dels peus i et tremolarà el mugró esquerre! Per si de cas, aneu amb compte tu i el teu navegador.

Publicitat




26 de setembre 2007

Ja porto un ratet amb això

Avant-data (patilla): si voleu riure aneu a altres posts, queda avisat

Amb això pretenc respondre a un article aparegut al blog seriós del Sr Pistraus (joanvallve.blogspot.com).

Que els vianants són més ecològics que qualsevol altre vehicle és evident, però això no és cap argument. Això que els vianants han de ser els amos de les voreres no em sembla correcte: farem fora un nen que va amb una petita bici o patinant? És impossible una convivència amb un ciclista normal? No em queixo de la presència de vianants sinó de la quantitat de gent que va pel mig i dificultant el pas de la resta, també d'altres vianants més àgils o que tinguin pressa.

Ja saps que en el tema dels semàfors en vermell no ho comparteixo. Crec que la bicicleta mereix un cert grau de flexibilitat, en cas contrari molts usuaris no la farem servir.

Per començar, fa 1h i mitja m'he trobat algú que incomplia el punt 10, i a pocs metres d'una parada de bus.

Quants usuaris se sentiran segurs circulant pel mig d'un carrer qualsevol de l'Eixample? Em multaran si vaig per Provença en sentit contrari donat que no hi ha cap carril alternatiu?

La idea és segregar les bicis? Doncs em sembla que primer s'ha de tenir un model, unes intencions i després exigir. Encara hauré de donar la raó als PPeros amb el tema de l'intervencionisme.

No es tracta de "fem un carril" o "tenim x milers de km de carrils". Es tracta de saber on van, on et deixen, si hi ha carrers de pendent baix no posar-los en carrers de pendent elevadíssim, planificar enllaços, i quan es pugui donar-los alguna prioritat semafòrica (no crec que això sigui sempre impossible).

Et puc posar alguns exemples propers al nostre barri:
·Ronda Guinardó: algun tram que no hi ha vorera fora del carril bici, quin sentit té?
·C Lisboa: carril no-segregat i mal senyalitzat que parteix del no-res i ja comença amb una pujada forta.
·C Provença: 1 sol sentit, comença del no-res i acaba tallat per la Diagonal
·Places Verdaguer i F. Macià: la bici s'ha de parar SEMPRE 1 o 2 vegades perquè circulant correctament pels carrils de Pg St Joan i Diagonal (respectivament) has de passar per semàfors que per força estan en fase contrària (un en vermell i l'altre en verd)... i acabes fotent-te amb els cotxes o apurant algun carrer, si no és impossible (tinc el principi que una bici s'ha de parar el mínim, si no no és viable per qüestió física, i crec que això no hauria de sancionar-se si no comporta perill imminent)
·això sí, tenim uns brillants 200m de carril bici en el carrer sense nom que limita les cotxeres de tmb d'Horta i la muntanya de Collserola, que per descomptat parteix i acaba al no-res. aquest és tan flagrant que no cal dir-ne més.

Tots sabem que allà on hi ha socialistes es va a dir el que la gent vol sentir. Sobre els autobusos, en sóc usuari diari i t'asseguro que hi ha molts més problemes que la presència de bicis (et puc demostrar que en la majoria de trajectes les bicis són més ràpides), però ara els ha donat per aquí. L'intervencionisme no és progressisme (per això l'aplica qui l'aplica, uns fantasmes).

Per millorar la velocitat dels busos? Ja t'ho vaig dir, s'ha de treure espai als cotxes (no a les bicis), sense por, però això no es pot fer en període pre-electoral quan aquesta gent es juga que els xutin (ja sé que si no hi són ells no hi pots ser tu, però no es pot anar de 'progre' sense idees clares). Més molèsties pel bus: taxis que paren just abans o després d'una parada d'autobús, usuaris que durant una parada van cap a la porta de sortida quan el que volen és baixar a la següent... això fa perdre MOLT temps. Usuaris que no estan al cas de quin bus ve, total ja pararà, se n'adonen a l'últim moment i provoquen maniobres forçades. Gent que pregunta al conductor el que té al plànol de la parada. Cotxes (+90 %) que ignoren l'obligació de deixar sortir el bus da la seva parada (pex C Tajo), això m'ho van ensenyar a l'autoescola eh! Conductors de bus que coneixent el recorregut no busquen apurar els semàfors (els usuaris no volem perdre el temps, volem anar per feina, si un semàfor és taronja no perdis el temps).

Bé, per una vegada m'he vist amb ganes de respondre't, i això és el que passa, que el text s'allarga un Poch massa. Però no em pots dir que tot això és demagògia.

7 comentaris:

joan ha dit...

Estimat Roger, no et diré que és demagògia però sí que et diré que és liar els arguments.

Primer, aclariré que la meva defensa és estrictament (en aquest cas) de l'ordenança.

Segueixo, "que els vianants són més ecològics, més quantitat i els menys luxosos de tots els ciutadans" sí que és un argument per donar d'entrada la màxima prioritat a aquests, no només davant les bicis sinó també els cotxes motos i altres (que no vol dir que sigui així en l'actualitat). Ja saps però que aposto per aquesta convivència que no crec impossible. No entro en l'exemple tendre d'un nen amb bici.

"La gent que va pel mig" en aquesta ordenança hauràs llegit que també estan cometent infracció.

Saps perfectament (o hauries de saber) que el tema dels semàfors no és nou. Sempre ha estat prohibit creuar en vermell i sempre ha estat sancionable.

D'altra banda, aquest xantatge "sino no aniré amb bici" del que també parlo al meu blog no crec que sigui correcte. En tot cas, cada ciclista que deixi de circular per Barcelona perquè no pot anar per la vorera a tot drap o creuant en vermell, a mi em tranquil·litzarà una mica més.

La idea és segregar les bicis, si. I a costa dels cotxes. Encara no t'ha quedat clar que a Barcelona es va en contra dels cotxes? Em sembla que ets l'únic...! no hem redimensionat la xarxa en uns anys, area blava, area verda, peatonalitzacions, illa peatonal de gràcia... Aquest és el model i les intencions. Les exigències no són res de l'altre mon: no anar per la vorera si és estreta i no lligar la bici a qualsevol lloc.

Respecte l'intervencionisme... és un debat moolt llarg, també se'n diu regulació i sempre va un pas enrere, quan hi ha el conflicte de convivència.

Sobre la xarxa de carrils bici no tinc res a rebatre, estic totalment d'acord que és insuficient, simplement els perjudicats de la xarxa insuficient són els vianants, si t'hi fixes. Aquí es ve a defensar el vianant, no a atacar la bici.

Sobre el Populisme del que parles (hem entrat en política de la lletja)... ho sento pero tant uns com altres fan populisme, no entro a defensar a ningú, però que ningú s'en salvi!

Els problemes dels busos també sóc usuari. L'única diferència es que jo interpreto "problemes del bus" els que fan que l'autobús vagi més lent del que podria anar, no els problemes que fan que jo arribi més tard. Segur que no et molesta que es persegueixin els cotxes que segueixen invadint el carril bus.

No em crec el "no ens vé d'aquí" si et posa tan nerviós que una persona gran pregunti 1min al conductor.

No he entès la frase de pre-electoral, ho sento. Qui és el progre sense les idees clares?

Com sabeu vosaltres ha dit...

Amic Joan Gaspart, ja suposava que no tardaries en respondre'm, de la mateixa manera que suposo que no t'agrada ni un pèl el que penso.

Quan parlo de gent que va "pel mig", no em refereixo al mig del carril bici sinó al mig de la vorera, és el fet d'estar en un lloc i despreocupar-te completament del fet que hi ha més usuaris a qui no et costa una merda deixar passar, aquí radica el problema més que en el fet que hi hagi bicis que circulin per la vorera (és lògic que si hi ha gent no pots anar ràpid i si vols anar més ràpid no ho faràs per la vorera).

Si la idea és segregar les bicis sempre que es pugui, també et puc dir que els taxis molesten els autobusos, i també a l'inrevés, i per això també els separarem? El problema és d'educació i convivència, i separar la gent perquè és incapaç de conviure em sembla molt poc progressista, per no dir gens.

Això em sembla molt més important que saltar-te un semàfor, com a ciclista o vianant (com a cotxe no acostumo a fer-ho, més enllà d'apurar el taronja en comptes de frenar bruscament). No em diràs que veient un carrer completament buit t'esperes repel·lentment a veure en teu semàfor verd per creuar? Em semblaria absurd.

Jo com a bici sí que em considero atacat, no és cap xantatge no voler anar en bici pel mig d'un carrer de l'Eixample o pel mig del Pg Maragall, bàsicament no ho trobo prudent (senzillament el sentit comú em diu que una bici no ha d'anar pel mig d'un munt de vehicles). Ja ho he fet i és bastant incòmode, i saps que molestes molt éls altres usuaris. No m'agrada, però si ha de ser així, quin remei.

No comparteixo que es vagi contra els cotxes, com a mínim no és sempre cert. Per això només els teus defensen la unió dels tramvies per la diagonal (que implica una reordenació del trànsit i menjar-se carrils de cotxes... al meu entendre tot això és necessari, però on són la resta, inclosos PSOEcialistes?). És anar contra els cotxes decidir-se a treure'ls espai, i per ara això no s'ha fet. Això és ser "pseudo-progre" (ho poso entre cometes perquè per mi és despectiu). Són idees a mitges: amb la zona verda es recapta, amb la ordenança es pot multar, molt bé, però no hi ha apostes decidides com la del tramvia a la Diagonal o a la Gran Via, i en canvi sí que el volen dur al Bon Pastor (barri gueto d'on precisament poden treure vots). Hem estat en fase pre-electoral fins a les municipals, i això no s'ha debatut sinó que n'han fugit (no només ells, també CiU i el PPxusma).

Quan et parlo de model em referiexo a la xarxa de carrils bici, no només a putejar els cotxes sense afavorir ningú. A Horta no m'han posat més autobusos i els que hi havia no funcionen pas millor.

Populisme és inaugurar ampliacions dels 2 tramvies amb 1 o 2 dies de diferència, fer-ho a 1setmana de les municipals i que després no es tingui més notícies ni novetats. Fa 4 mesos que no hi ha novetats a www.tramvia.org! Això sí, a la inauguració de St Feliu no s'hi cabia. No et dic que això no ho faci tothom, et dic que els PSOEros bàsicament ho fan sempre: "prometo que...", cony si fins i tot la imitació del Zapatero a Polònia sempre inclou això! No em molesta que després no ho facin sinó que es passin la vida parlant, perquè és evident que hi ha coses que no les faran, per tant no enredem la gent. Probablement la resta de partits ho fan, però no amb aquesta vulgaritat ni de forma tan descarada.

Hòstia, sobre el bus, no fotis! És el mateix que et deia dels vianants, es tracta de pensar que si entretens el conductor fas perdre el temps a tots els que estan a dins i també als que encara ni han pujat! I no sempre això em provoca que arribi tard, però lamentablement m'hi fixo sempre perquè no tinc res més a fer en un trajecte de mobilitat obligada.

Per acabar, et prego abandonar aquestes discussions perquè no ens porten enlloc i canvien el caire que voldria per al meu blog (ja veig que hem optat per respostes llargues, o sigui que no valia la PPena tralladar-ho aquí).

Ens veiem demà, si no et quedes a dinar ja et saludaré al concert.

proudemax ha dit...

Ho sabeu que a l'Índia van bicis, motos, ases, cotxes, busos, camions, taxis, tranvies, cavalls, tricicles, limusines i patinets pel mateix lloc?

Hi hagi en Pau.

Rodolfo ha dit...

Hi sóc, hi sóc

Anònim ha dit...

A veure senyor Pebràs... si no el conegués, pensaria que està vostè pixant fora de test, però com que el conec, sé que vostè és un provocador i busca l’etern debat. És per això que no hi entraré en discussions politiques amb vostè, només vull fer-li quatre comentaris perquè reflexioni, si és possible...

Primer de tot, dir que no sóc usuari de bici, bàsicament perquè penso que, en aquesta estimada ciutat nostra, no és un transport prou segur. I no ho dic només com a hipotètic ciclista, sinó també com a vianant, per això crec que és correcte segregar-los. Aquí no es tracta de convivència, sinó de respectar els espais, i les voreres són l’espai pels vianants.

Parlant de vianants, veig que també li molesta la gent per les voreres... “gent que va pel mig i dificultant el pas de la resta”. Home, aquí crec que s’ha passat, les voreres són per tothom, això hauria d’estar clar. Estic d’acord en que hi ha certs carrers on les voreres resulten estretes pel flux de gent que hi arriba a haver en certs moments del dia, però són situacions puntuals. Si realment li molesta que hi hagi altra gent al carrer, li recomano que vagi a una illa deserta, allà no s’hi trobarà amb “gent que va pel mig i dificultant el pas de la resta”.

Finalment, comentar-li que jo també sóc usuari diari (això és un rodolí?) del bus urbà. No comparteixo en absolut això que dius de que es perd temps perquè la gent pregunta al conductor i d’altres coses... A veure, el bus és un servei públic (això vol dir per tothom) i col•lectiu (això vol dir per més d’una persona), i l’únic empleat que hi ha per atendre als usuaris és el conductor i aquest també és el seu treball a més de conduir i vendre bitllets. Li torno a dir, si no li agrada que hi hagi més gent al bus, possiblement vostè té un problema de convivència (paraula que veig que li agrada molt).

I no s’atura vostè, continua fotent canya, ara als conductors, perquè “no apuren els semàfors”. Però home, que això és una cursa? Quan un semàfor està taronja vol dir “atura’t” no pas “foteu-li gas”. A mi (com a usuari) em faria molta por que un trasto de no-sé-quantes tones (deures pel proper dia, buscar la massa d’un autobús de TMB) fotés accelerades com un boig per passar un semàfor i guanyar mig minut (perquè, inevitablement, s’haurà d’aturar al següent). I a més, hauria de considerar que molts dels passatger van de peu i els que van asseguts no porten cinturó de seguretat... hi hauria més d’un accident.

Per acabar, només vull donar-li un consell prengui’s les coses amb una mica de calma. Als carrers hi ha gent que porta altres coses al cap més enllà de com fer per retallar 5 minuts a un trajecte. Vostè parla molt de la convivència, doncs jo crec que la convivència comença per respectar als altres i no menysprear-los perquè no s’ajustin a la seva “lògica” (i això també inclou el no insultar als politics, ells també són persones, i si no pensa com ells, doni arguments, no insults).

Això és tot, m’ha sortit un text amb un to més tallant i “borde” del que voldria, li demano disculpes, en el fons li tinc cert “carinyo” i és per això que creia que li havia de dir el que penso de la seva actitud.

Disculpi que em mantingui en l’anonimat, però encara no hi estic gaire avesat al món blogger. Podem continuar discutint-ho en persona quan ens veiem (això si es deixa veure algun dia per classe....). A reveure!


P.D.: No vull deixar-ho sense fer un breu apunt al comentari de la senyoreta Proudemax, cert que a l’Índia i altres països no tenen aquests problemes circulatoris, però no voldria per res tenir la mateixa taxa d’accidentalitat.

joan ha dit...

ves a saber qui és, anònim.

Anava a respondre moltes de les coses que vostè ha dit molt millor del que jo ho hauria dit.

Jo, Albert Pebras, ja t'hi convido al meu waldenIII a discutir-hi tant com calgui. D'altra banda, per energia que sigui la meva contra els teus arguments no voldria que la malentenguessis. M'agrada discutir i anar a buscar els punts de diferència, no vol dir que no coincidim en altres punts!

D'altra banda, seguint amb el to de l'anonim en defensa dels polítics: abans de criticar tant i sobretot al PSC i al PSOE (no caiguis en el parany dels convergents, tenen coses diferents, oi castells?!) jo estaria més atent als moviments del govern, el local i la generalitat, si molt m'apures i tens temps, també estatal.

Xafem-ho tot no és la via!!

Com sabeu vosaltres ha dit...

Prou! Contestin la resta d'articles, que aquest hauria d'haver anat al territori pistraus del Walden III!

El xafem-ho tot l'hem après del Caixafòrum! No es tracta d'insultar, només és reprimir un partit que menteix en la seva auto-designació. Al meu entendre, molts dels vots que rep no provenen precisament de la ideologia d'en Castells, ja sabeu a què em refereixo.

No comparteixo que tingui un problema de convivència, és allò de "no facis el que no voldries que els altres et fessin", només voldria que tots anéssim per tot arreu amb més educació i consciència col·lectiva.

Per cert, Sr Pistraus, l'anònim és un crac com vostè. Aquest matí ha tingut una classe solitària un pèl (molt) avorridota, jejeje bon dia!

Apa, que hi hagi les mínimes "0 fosses màximes" possibles!!

Queda prohibida la redacció de comentaris degut al mal ús de l'espai

D'ara en endavant aquesta pàgina queda restringida a la realització de les enquestes proposades

LA DIRECCIÓ
(ambsense sentit)

En Questes

Relació d'enquestes pretèrites: d'aquí cap avall encara és menys interessant, espero no rebre'n cap queixa al respecte.

Creus que en alguna enquesta el resultat és fiable?

Com podeu haver votat ja 25 vegades?? Bé, 25, 40 i 55... amb aquesta us esteu superant.

Per què preguntes la resposta que ja saps?

Quan és el meu aniversari?

Ets dels que entra al blog i no escriu?

Ja en són ganes... tants vots no els ha fet el Sete sol!!

Quin partit (no sencer) voldríeu que governés després del 9 de març?

Per què hi ha algunes p's més avall que les altres?


Ara mateix,
C mal feta s'ha reimposat a C ben feta.

Sete 2 - Riallera 1??
Ja em rectificaran si m'equivoco...
(((em tornaran recte???))))





Per què el Sete vota N vegades a totes les enquestes?

Per què apareix tan poca gent en aquest blog?

Per què les prunes negres són vermelles quan estan verdes?

Quin no és un disc de Mike Oldfield?

Quina enquesta més apassionant!!

Per comprovar el vostre encert, feu un copiar-pegar de la resposta triada i busqueu-ho al google.





Dissabte hi ha un concert d'Estanislau

Sete, aquestes enquestes tenen dependència de tu, cuida-me-les bé!!!

Quins jugadors del Barça mereixen ser xutats?

Poc m'imaginava quan vaig posar aquesta enquesta que ben aviat tindríem en Xusma al 1r equip!!



Vota els Setes màxims (1)

Vota els Setes màxims (2)

Per què en comptes de deformar-me les E's del Sete no escrius alguna cosa?

PAM!

Vota els Setes màxims (3)